Etichete

sâmbătă, 15 octombrie 2011

Diverse salate

Astazi am implinit o luna de cand mananc Hrana Vie in cea mai mare parte. Nu-mi vine sa cred cum a zburat timpul. Am invatat multe, dar in acelasi timp constat ca mai am o infinitate de invatat.
In multele experimente pe care le-am facut, ca orice incepator, unele dintre retete mi le-am notat, pe altele nu. Oricum, pe draga de Mimi am asaltat-o zilnic cu mailuri cu ce mancam, cu retete si poze. Acum m-am mai calmat, ca sa zic asa, cu mailurile, pentru ca uneori nu apuc sa fac poze, iar in ultimele zile am repetat anumite retete. Mimi a avut multa rabdare cu mine.Mai mult, a avut bunavointa de a publica pe blogul ei, aici, unele dintre retetele pe care i le-am trimis, si mi-a facut marea onoare de a ma invita, alaturi de alte fete extraordinare, sa public retete inspirate pe blogul creat in memoria Doamnei Elena Nita Ibrian, aici.
Cateva idei de salate de facut repede cu ce se gaseste rin frigider:
1. cateva buchetele de conopida
putina varza rosie
o legatura de patrunjel frunze
ciuperci - 1 bucata, 
pasta de ardei rosu (facuta dintr-un ardei rosu si o rosie puse in blender, apoi scurse cam 10 minute) - asta este o reteta preluata de la Doamna Ibrian, foarte gustoasa si care salveaza orice salata
ulei de masline si lamaie
putin hrean ras, sa vad cum iese si a iesit foate buna, avand o aroma deosebita. 
 2. cateva frunze de salata verde
doua andive
o ciuperca
pasta din ardei rosu cu cateva frunze de leustean (asa cum am descris mai sus + leustean)
cateva seminte de floarea-soarelui
ulei de masline si zeama de lamaie (dupa gust)
cateva firisoare de hrean proaspat ras cu cutitul
3. varza murata 
ardei capia
ulei din seminte de dovleac presat la rece
Am decorat cu masline si cu nuci si am mancat cu crackers foarte buni, cumparati de la casa raw.z
 4. am facut o salata cu ciuperci si maioneza, de pe blogul lui Mimi Walter, aici. Am modificat putin reteta, pentru ca eram curioasa cum ar fi gustul combinat asa, adica am pus si cateva buchetele de brocolli. In ceea ce priveste maioneza, am luat reteta tot de la Mimi, aici. Mustarul pe care l-am facut este foarte foarte iute, si din aceasta cauza am adaugat un pahar de iaurt, care taie iuteala. Abia asa pot sa mananc maioneza. M-am gandit ca dna Ibrian accepta iaurtul ca si Hrana Vie, dar sigur ca nu este raw vegan. In maioneza am mai pus patrunjel, usturoi, zeama de lamaie, o lingura de seminte de floarea-soarelui si o lingurita de praf de legume uscate (sunt uscate la soare, taiate in bucati mici, iar au le-am rasnit - si aceasta idee am preluat-o din cartile Doamnei Ibrian).

 Zile bune!

2 comentarii:

  1. Cum ma pune pe mine Mimi la treaba,dimineata!
    Spor la papat raw! Si noi mancam muuuullttt hrana vie si e altceva!
    Referitor la iaurt, daca il faci singurica acasa, din lapte crud,de la tarani (gasesti tu o vaca bio! Hi!)e si mai bine! Noi facem chefir, cu o alga de chefir, si gustul nu se compara,iesi si mai ieftin, si mai sanatos!
    SAnatate multa!
    Raluca

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Raluca,
    Multumesc pentru urari. Chiar in perioada asta ma ocup sa gasesc o sursa sigura de lapte crud. Dupa ce o sa reusesc, o sa te contactez cumva sa te intreb cum se face iaurtul si chefirul.
    Despre hrana cruda, toate bune. Inca nu depasesc cam 80%, dar nu-i nimic, deocamdata e bine asa.
    Toate bune si tie!

    RăspundețiȘtergere