Etichete

sâmbătă, 22 octombrie 2011

Deserturi, deserturi

Imi plac dulciurile foarte mult. Asta se vede, din pacate. Ideea mea pentru una din seri a fost platoul cu fructe. Pe langa aspectul frumos, mi-a potolit si pofta pe care o aveam de ciocolata.
Simplu: doua portocale dulci si coapte, un kiwi - cam acru dupa gustul meu si doua pere parfumate. Asta a fost cina intr-una din serile saptamanii trecute.

A doua idee de desert este un TORT DE DOVLEAC. Am facut cu ceva timp in urma un suc din dovleac si mar, reteta pe care am luat-o de pe blogul Inei, de aici. Trebuie sa recunosc faptul ca este unul dintre cele mai gustoase sucuri pe care le-am facut. Chiar de atunci mi-a parut rau ca nu stiu sa fac ceva cu pulpa de la dovleacul stors. Am stat putin de vorba cu Anca de la Casa rawz si mi-a dat ideea sa fac un desert, combinand pulpa de dovleac cu cateva curmale. De aici a plecat ideea care a dus la tortul de mai jos.


Blat
o ceasca de nuci
o ceasca de arahide
jumatate de ceasca de caju
jumatate de ceasca migdale
cateva curmale
doua lingurite de fulgi de cocos
cateva cubulete de papaya uscate
cacao
Am pus la inmuiat nucile si curmalele in vase separate. A doua zi, le-am scurs, le-al clatit si le-am pus in blender. Am amestecat totul, apoi am pus cacao si fulgii de cocos. La sfarsit am adaugat cubuletele de papaya. Am iesit o pasta lipicioasa si foarte gustoasa. Am uns cu unt o forma de tort cu peretii detasabili, am pus compozitia si am bagat-o la congelator, pana cand am terminat umplutura din pulpa de dovleac.
Umplutura
pulpa de la jumatate de dovleac pus in storcator
pulpa de la 4-5 mere ionatane mijlocii puse in storcator
cateva curmale
cateva cubulete de papaya
putina scortisoara
o lingura de miere
doua mere puse in blender si amestecate cu cateva migdale - a rezultat un piure de mere care a inmultit compozitia de dovleac
o lingura de tarate de psyllium.
Dupa ce am strors pulpa de dovleac si cele 4-5 mere, le-am amestecat cu restul ingredientelor si am pus crema rezultata pe blatul facut mai devreme. Fac o precizare: am considerat ca nu este suficienta pulpa de dovleac, asa ca am improvzat piureul de mere care a completat perfect gustul umpluturii.
Dupa ce am terminat de "asamblat" umplutura pe blat, am acoperit cu nuca macinata si am bagat in frigider. A rezultat un tort racoritor, care ar fi mers de minune cu felii de kiwi sau cu capsuni - idee de retinut pentru data viitoare :).

Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Tortul de dovleac e chiar idee noua, n-am mai vazut asa ceva ;) si arata foarte bine! Cred ca merele, papaya si stropul ala de scortisoara au facut reteta un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este, Cristina. Gustul este chiar foarte bun. E un tort dulce, dar racoritor si foarte usor de facut. O sa incerc alta data bomboane din dovleac si ma gandesc sa pun nuva de cocos proaspata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cel tarziu in week-end voi face si eu tort de dovleac. Am sa-ti spun impresii.

    RăspundețiȘtergere
  4. De abia astept sa-mi spui ce parere ai, dar sunt sigura ca te asteapta o surpriza foarte placuta. Sa faci si poze, te rog.

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai Irena ce mai nimerit. De cand am vazut si eu desertul cu dovleac facut de Ina, ma tot gandesc cum sa fac o prajitura cu dovleac si cu ciocolata in straturi. cred ca mia venit o idee cum, dar n-am inca tot ce-mi trebuie.
    Culoarea de la blatul tau e data de curmale? n-am folosit niciodata curmale in blat. doar smochine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Sakura,
    Culoarea blatului este data de cacao. Curmalele nu reusesc sa dea alta culoare, pentru ca totusi nu ele sunt baza, ci nucile. E n-am pus inca smochine in acest gen de blat, dar sunt inca la inceputuri in ale Hranei Vii, asa ca mai am timp sa experimentez. Sunt sigura ca sunt minunate la gust, asa cum sunt si curmalele.
    Iar ideile despre combinatiile cu pulpa de dovleac.... sunt o mie. Vezi si tu ce gust iti place, si te rog sa dai reteta :).
    Cu drag,
    Irena

    RăspundețiȘtergere