Etichete

marți, 8 noiembrie 2011

Bucataria creativa


O viata de om. Atat a trait si a creat Doamna Elena Nita Ibrian. Om bun, cald, cu o inteligenta vie, a cautat in permanenta armonia. Pot sa spun asta din cuvintele pe care le-a scris in multele carti care au ramas. Acolo am citit despre trecerea de la mancarea conventionala, la Hrana Vie si despre ceea ce dansa a numit bucataria creativa. Printre sutele de retete de Hrana Vie, exista multe din bucataria creativa, care combina ingredientele crude cu cele gatite.
O reteta simpla, dar foarte gustoasa este cea de mai jos:
3 cartofi, unt, sare
sfecla rosie, ueli masline, zeama de lamaie
hrean, miere, otet natural de mere.
            Cartofii i-am spalat si curatat de coaja si i-am pus intregi in aparatul de gatit cu abur. I-am gatit astfel cam 35 de minute. Dupa ce s-au facut, i-am rasturnat intr-un vas, am amestecat unt si sare dupa gust si i-am zdrobit usor. Mie imi place sa nu zdrobesc de tot cartofii, astfel incat sa ramana si bucatele intregi, nepasate. Doamna Ibrian considera ca untul este neutru si poate fi combinat cu orice.
            Separat, am facut o crema din hrean dat pe razatoare, sare, o lingurita de miere, otet natural de mere si foarte putina apa. A iesit un borcanel de 400 gr, care o  sa ma tina pana la Craciun.
Sfecla rosie am dat-o pe razatoate, am pus putin ulei de masline si zeama de lamaie. Recunosc ca a fost pentru prima data cand am mancat salata de sfecla rosie cruda. Foarte buna. Am mai mancat sfecla rosie cruda in borsul rusesc de la Mimi, dar salata, abia acum am mancat.
Am observat ca gustul de ulei de masline nu este cel mai potrivit cu salata de sfecla rosie cruda. Data viitoare voi incerca cu ulei de floarea soarelui presat la rece, sau mai bine cu ulei de seminte de struguri, pentru ca asta nu are nicio aroma. Gustul de sfecla cruda este puternic, asa ca nu cred ca mai are nevoie de alte arome, asa cum este uleiul de masline.  


 Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu