Etichete

luni, 28 mai 2012

Orez de legume cu sos

Pentru aceasta reteta, despre care am mai scris cu ceva timp in urma, sunt un milion de variante. Eu am ales astazi una dintre ele :).
Baza este formata din:
conopida
1/2 ardei gras rosu
1 ceasca de mazare congelata si apoi decongelata
1 cana de porumb congelat si apoi decongelat
cateva fire de varza alba
1/2 radacina de telina.
Sosul
1 ceasca seminte de floarea soarelui
2-3 linguri de canepa decorticata
2 linguri de ulei de floarea soarelui presat la rece
zeama de la o jumatate de lamaie
1/2 legatura marar
1/2 legatura patrunjel
sare dupa gust
putina apa.

Baza am facut-o punand in robot buchetelele de conopida. Am folosit lama in forma de S si am apasat pe functia "pulse" de cateva ori, pana cand conopida a aratat de un orez. La fel am procedat cu radacina de telina.
Apoi, am tocat ardeiul rosu si am amestecat totul, impreuna cu celelalte ingrediente intr-un castron.
Sosul l-am facut in blende: am pus mai intai semintele de floarea soarelui si canepa. Am maruntit putin patrunjelul si mararul si le-am adaugat in blender impreuna cu celelalte componente ale sosului. Apa am pus la final, cat sa acopere semintele. A iesit destul de moale, ca o maioneza, dar asa am vrut. Mi-a placut mult gustul acrisor pe care l-am obtinut si care se combina foarte bine cu legumele.
Eu sper sa va placa, dar adaptai voi reteta dupa gustul fiecaruia. Se pot pune multe, atat in orez, cat si in sos. De exemplu se poate adauga usturoi sau piper sau orice alta mirodenie va place. 
Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Ce pofta mi-ai facut, Irena! Arata foarte bine si nici nu pare greu de preparat ;-) Cred ca am si toate ingredientele prin frigider/congelator ca sa incerc si eu la pranz!

    Multumesc pentru reteta,
    Crisa

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu placere, Cristina.
    Sa-mi spui tie cum ti-a iesit si ce modificari ai facut.
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere